Hulp & Contact

Is er een minimum bestelbedrag?

Nee, in onze online winkel is er geen minimum bestelbedrag. We rekenen ook geen toeslag voor kleine bestellingen.

Naar welke landen verzenden jullie?

Alle nuttige insecten uit ons assortiment versturen we naar Nederland, België, Luxemburg & Duitsland.

Wat zijn de verzendkosten?

We verzenden je bestelling gratis.

Wat is de levertijd?

Uit ervaring blijkt dat de levertijd naar Nederland, België en Luxemburg 4-6 werkdagen is.

Welke bezorgdienst gebruiken jullie?

In Nederland verzenden wij onze producten met PostNL.

Kan ik het afleveradres nog wijzigen na het plaatsen van de bestelling?

Een wijziging van je afleveradres na het plaatsen van de bestelling is in de meeste gevallen helaas niet mogelijk. Het verzendproces begint automatisch direct na ontvangst van de bestelling in ons systeem. Ingrijpen hierin is voor ons niet mogelijk. Een uitzondering zijn de vervolgleveringen van sluipwespen. Wil je het afleveradres voor vervolgleveringen wijzigen, dan passen we dit graag voor je aan. Neem hiervoor zo snel mogelijk en minimaal 14 dagen voor de volgende levering contact met ons op.

Mijn bestelling is nog niet aangekomen. Wat moet ik nu doen?

Je bestelling is al een tijdje onderweg en je vreest dat deze niet meer bij je aankomt? Als je onverwacht al 5 werkdagen sinds de verzendbevestiging op je levering wacht, neem dan contact met ons op. Hoewel we geen directe invloed hebben op de bezorging door onze verzendpartner, doen we ons best om een geschikte oplossing te vinden.

Mijn bestelling is later dan aangegeven bij mij aangekomen. Zijn de nuttige insecten toch nog bruikbaar?

Bij leveringen van sluipwespen hoef je je geen zorgen te maken. Op één kaart bevinden zich ongeveer 3.000 sluipwespen in verschillende ontwikkelingsstadia. Ze komen dus niet allemaal tegelijk uit, maar verspreid over de komende 3 weken. Het kan zijn dat er al een paar sluipwespen in de envelop te zien zijn. Dit is ook geen probleem voor de behandeling. Plaats de envelop apart van de kaarten zoals door ons beschreven. De sluipwespen kunnen dan uit de envelop kruipen en op zoek gaan naar motteneieren. Bij leveringen van nematoden die langer dan een week onderweg zijn, kan de effectiviteit van de nematoden aanzienlijk verminderd zijn. Controleer het product op bruine vlekken en of de nematoden klonterig zijn of onaangenaam ruiken. Als geen van deze tekenen aanwezig is, kun je de nematoden zonder problemen gebruiken. Als je echter de genoemde tekenen opmerkt, neem dan contact op met onze klantenservice, beschrijf de situatie en voeg indien mogelijk een foto toe. We doen zoals altijd ons best om je te helpen.

Wordt mijn bestelling met nuttige insecten ook op zeer koude en zeer warme dagen verzonden?

Ja. Vanwege de korte verzendperiode is verzending op deze dagen meestal geen probleem. Vooral voor meerdaagse feestdagen (bijvoorbeeld Pasen of Kerstmis) zorgen we ervoor dat leveringen ofwel vóór de feestdagen bij je aankomen of pas na de feestdagen worden verzonden.

Hoe kan ik mijn bestelling bij Legona betalen?

Creditcard:
In onze winkel kun je gemakkelijk en veilig met je creditcard betalen. Via onze betalingsdienstverlener wordt de betaling snel en betrouwbaar afgehandeld. Wij accepteren Visa, MasterCard, American Express en Maestro Card. Bij het plaatsen van de bestelling voer je jouw creditcardgegevens in. Na jouw legitimatie als rechtmatige kaarthouder wordt de betalingstransactie automatisch uitgevoerd en wordt jouw kaart belast. Vervolgens beginnen wij met de verwerking van uw bestelling.

PayPal & PayPal Express:
Betaal je bestelling snel en zonder zorgen via PayPal. Om het factuurbedrag te kunnen betalen, moet je je eerst registreren bij PayPal en jouw betalingsgegevens invoeren. Het voordeel hiervan is dat alle belangrijke gegevens al zijn opgeslagen en je de bestelling met een paar klikken kunt afronden. Tijdens het bestelproces word je doorgestuurd naar de website van de online aanbieder en moet je de betalingsinstructie aan ons bevestigen. Na het afronden van de bestelling kunnen wij jouw bestelling verwerken.

Amazon Pay:
Rond je bestelling snel en eenvoudig af met de betaling via Amazon Pay. Om via Amazon de bestelprocedure te doorlopen en het factuurbedrag te betalen, moet je daar geregistreerd zijn. Voor het afronden van de bestelling in onze online winkel word je doorgestuurd naar de website van Amazon. Daar kun je het bij Amazon opgeslagen afleveradres en de betaalmethode kiezen, het gebruik van jouw gegevens door Amazon en de betalingsinstructie aan ons bevestigen. Vervolgens word je teruggeleid naar onze online winkel, waar je de bestelling kunt afronden.

Google Pay:
Met Google Pay voltooi je snel en betrouwbaar jouw bestelling, zodat deze na ontvangst in ons systeem direct verwerkt kan worden. Om het factuurbedrag te kunnen voldoen, moet je geregistreerd zijn bij de aanbieder Google. Bovendien moet de functie Google Pay geactiveerd zijn, wat betekent dat je je hebt gelegitimeerd met jouw inloggegevens en de betalingsinstructie hebt bevestigd. Direct na het afronden van de bestelling wordt de transactie uitgevoerd. Gedetailleerde informatie vind je ook tijdens het bestelproces.

Achteraf betalen met Klarna:
Betaal jouw bestelling eenvoudig binnen 14 dagen per factuur. Wij bieden je deze betaalmethode aan in samenwerking met Klarna AB (www.klarna.de), Sveavägen 46, Stockholm, Zweden. Let op dat de betalingsopdracht van Klarna alleen voor jou beschikbaar is en dat de betaling dus ook aan Klarna moet worden gedaan (gelieve het aankoopbedrag niet extra aan ons over te maken!). Na het afronden van het bestelproces ontvang je naast de bestelbevestiging van Legona een aparte e-mail van Klarna met alle betalingsinformatie. Zodra jouw bestelling in ons systeem is ingevoerd, beginnen wij onmiddellijk met de verwerking ervan.

Sofort by Klarna:
Betaal jouw bestelling in een handomdraai met Klarna Sofortüberweisung. Tijdens het bestelproces word je doorgestuurd naar de website van Sofort GmbH. Om het factuurbedrag via deze betaalmethode te kunnen betalen, moet je beschikken over een bankrekening die voor online bankieren is geactiveerd. In de volgende stappen legitimeer je je en bevestig je de betalingsopdracht. Verdere instructies krijg je tijdens het bestelproces. De betalingstransactie wordt onmiddellijk daarna door Sofort uitgevoerd en jouw rekening wordt belast. Zo kan jouw bestelling direct worden verwerkt.

Hoe en wanneer ontvang ik de factuur voor mijn bestelling?

Jouw factuur wordt opgesteld bij de verzending van jouw goederen en na 5 dagen automatisch per e-mail naar jou verzonden. Als je geen factuur van ons in je inbox kunt vinden, kijk dan ook in de spam folder. Als er daar ook geen factuur ligt, kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen. We sturen het graag opnieuw naar je toe.

Mail

Stuur ons gerust een e-mail en wij reageren binnen 24 uur.

contact@legona.nl

Carrière

Ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging? Kom bij ons team!

openstaande vacatures